מי פוחד ממנהל עם ראש קטן

האם יש מנהלים עם ראש קטןAWNT1C1

יש מנהלים עם "ראש קטן". "ראש קטן" מתכוון בסלנג לאנשים שמסתפקים במוצהר במה שחובתם לעשות, שמתנהלים על פי הספר, שעושים מאמץ לראות את הדברים בפריזמה צרה ורואים בכל הגדלת ראש איום על עולמם.
מה שנכון לכלל האדם נכון גם למנהלים, כמוהם כשאר האדם, וכאשר הנסיבות מזמינות לצמצם את האופק ולהקטין ראש, הם עושים את זה.

האם ראש קטן הוא אופי

מה מביא אנשים להיות בעלי ראש קטן: האם זה אופי? תכונה? מאפיין אישיות?
להיות ראש קטן זו בחירה. אנשים בוחרים את גודל הראש שלהם על פי הצורך ובהתאם לאינטרס המשרת אותם. מוכרים היטב הסיפורים אודות אנשים נחבאים אל הכלים שבשעת צרה התגלו לפתע כבעלי ראש גדול. אולי הילד ההולנדי שבאצבעו סכר את המים היא הדוגמה הנהדרת לכך. דוגמה טובה נוספת עשוי להיות טוראי דוד שלום, הש"ג של הגדוד שבסך הכל רצה לשוב הביתה בשלום מהקרב בגבעת התחמושת במלחמת ששת הימים, ובדרך תוך כדי מעשי גבורה גרם לפיצוץ עמדה ירדנית.

למה חשוב להגדיל את הראש למנהלים

מנהלים נמצאים ומתפקדים בארגון על-פי חוזה המגדיר את תפקידם ואת שעות העבודה. מנהל טוב משכיל לגרום למנהלים לחשוב על העבודה גם מחוץ לשעות הנקובות, ובכך להגדיל את התועלת הצומחת מהם. המנהל היה רוצה ששיפור היעילות בקו הייצור יעסיק את מנהל הייצור גם בשעת המקלחת או הצפייה בטלביזיה בבית, הגם שאינו משלם לו עבור הזמן הזה. מנהלים עם ראש גדול קרוב לוודאי שיענו למודל זה.

האם ניתן לשנות את גודל הראש

ניתן להגדיל את הראש של המנהלים ע"י הגדלת התיגמול שהם מקבלים בארגון. בני אדם מונעים על פי אינטרסים ועל המנהל למצוא את הדרך להגדיל את האינטרס של המנהלים והעובדים בהגדלת הראש. תיגמול נדיב יקדם את האינטרס של המנהלים להשקיע יותר זמן ומחשבה ובכל להגדיל את תועלות הארגון.

איזה תיגמול יגדיל את ראש המנהלים

הנטייה הטבעית והמוכרת לתגמל עובדים היא באמצעות תוספת למשכורת או בונוסים כספיים מסוגים אחרים. השפה העברית מיטיבה לעשות הבחנה בין "שכר" לבין "משכורת", כאשר זו האחרונה מתייחסת לתשלום עבור העבודה אולם היא איננה אלא רק חלק אחד משורת המרכיבים של השכר הכולל.
ואם כך, מלבד תיגמול חומרי מוכרים סוגי תיגמול נוספים. ככל שמרכיבי התיגמול האחרים גדלים, פוחתת חשיבות התיגמול החומרי, אף מבלי שהעובד ירגיש מנוצל.
מרכיבי תיגמול אלה הם:

1. אחריות. לסמוך על המנהל ולתת לו אחריות.

2. עניין. להציע עניין דרך שיתוף וע"י למידה וחשיפה לתחומים נוספים. להעניק אפשרויות למידה שרק תחת המטריה של הארגון יוכל המנהל להיחשף אליהן.

3. כבוד. לכבד את המנהל, להקשיב לו, להתייחס לדעותיו ולרעיונות ולעודד את השיתוף שלו.

4. בטחון. על המנהל לזהות שהארגון הוא ביתו וגם בעיתות משבר הוא יכול לסמוך שאפשרות פיטוריו היא האפשרות הבאמת אחרונה.

5. שייכות. כצורך אנושי בסיסי, גם המנהל מחפש שייכות, חום, משפחה.

איך עושים את זה?

איך עושים את זה? פשוט עושים. מנהל המבין את חשיבות "הראש הגדול" יפעל באופן עקבי על תיגמול המנהלים והעובדים שלו, שזו למעשה הדרך לרתום את המוטיבציות החיוביות שלהם לטובת
הארגון ותועלתו.

 

אתם כאן: דף הבית מאמרים מנהלים ועובדים מי פוחד ממנהל עם ראש קטן